Hirdetés: Költség, vagy befektetés?

Hogyan érdemes gondolkozni a hirdetésre fordított pénzekről? Valójában költség, vagy inkább befektetés?

 

Ha befektetésnek tekintjük, ami hasznot hoz már rövidtávon, akkor érdemes minél több pénzt invesztálni a hirdetésekbe. Ha költségként gondolunk rá, akkor minden lehetőséget meg kell ragadnunk a csökkentésére. Mi az igazság?

Szerintem mindkettőnek van valóságalapja, de egyik sem igaz teljesen.

Egy nagyon egyszerű gazdasági modell segít megérteni. Nézzük a vállalkozás egészét:

Vannak állandó és változó költségek. Az állandó költségek a termelés volumenétől függetlenek: közterhek, könyvelési díj, bérleti díj, munkabér stb.

A változó költségek a termeléstől függnek: anyagköltség, energia, csomagolás, számlázás, szállítás. A kettő együtt adja ki az összköltséget.

A vállalkozás bevételei egy bizonyos mennyiségű értékesítés esetén elérik az összköltséget. Ez a fedezeti pont. Ennél a mennyiségnél a bevételek megegyeznek a költségekkel à a vállalkozás nullszaldós. Kisebb termelésnél veszteséges, nagyobb termelésnél nyereséges. Minél inkább a fedezeti pont fölé mész, annál inkább nő a nyereséged. Nem számít, hogy fodrász, tréner, vagy éppen kerékpárgyártó vagy. Nem számít, hogy terméket, vagy szolgáltatást értékesítesz, a modell mindegyikre alkalmazható.

 

Ezzel persze minden vállalkozó tisztában van, de mi köze ennek a hirdetésekhez?

 

A hirdetések az esetek többségében előre tervezett költségvetés alapján kerülnek meghatározásra. A két leggyakrabban használt platform: a facebook és a Google Adwords is lehetőséget ad a teljes költség, vagy a napi költség beállítására. Így a korábbi fix költségünket megemeltük.

Az érem másik oldala már egy kicsit érdekesebb: mit kapunk a hirdetésért cserébe?

          Vevőket, így azonnal nő a bevételünk

         Leendő vevőket, akik most még nem vásárolnak, de később mást igen

          Érdeklődőket, akiknek később tudunk értékesíteni

          Érdeklődőket, akiket szondáztathatunk és segítenek a termékfejlesztésben

          Vevőket, akiknek értékesíthetünk kiegészítő, prémium, upsell termékeket

         Vevőket, akik továbbajánlanak bennünket

          Erősítjük a márkánkat, pozícionáljuk magunkat

         Nagyobb árréssel dolgozhatunk

 

 

Az ábra magyarázata:

Nőttek a költségeink, ezért a zöld színű változó költség vonal eltolódott.

Magasabb árréssel több lett a bevételünk, ezért a kék vonal meredekebb lett.

Következmények:

         Többet értékesítettünk

         Lecsökkent a fedezeti pont mértéke (kevesebb mennyiségnél érjük el a nullszaldót)

          A kezdeti profitunk (fekete mező) helyett jóval nagyobb profitot értünk el (narancssárga mező)

 

Mivel tudsz a legnagyobbat lendíteni a cégeden?

Szervezd ki a marketing folyamataid egy részét...


a) ha nincs rá időd,
b) ha a nincs hozzá elég tapasztalatod,
c) ha nincs hozzá eszközöd,
d) ha nincs hozzá kedved,
e) ha nem elég hatékony,
f) ha szeretnél gyorsabban, olcsóbban, eredményesebben dolgozni.

 

Bízd ránk a Facebook hirdetéseid kezelését! Nézd meg, hogyan dolgozunk és milyen eredményeket értünk el!
Ingyen kezeljük a hirdetési kampányodat, ha kifizeted a szoftver használati díját. Így viszont minden statisztikát, elemzést, grafikont megkapsz a kampányaidról.

Nézd meg az"ilyet máshol nem találsz" Google Adwords hirdetési kampány ajánlatunkat!
69.850 Ft értékű csomag 19.900 Ft+ Áfa áron